پاکسازی حمام گپ بندرعباس

 

به گزارش هرمزگانی دات نت ، در روز چهارشنبه مورخ 2 بهمن ماه از ساعت 16 در محوطه حمام گپ بندرعباس برنامه ای تحت عنوان گردهمایی و پاکسازی این اثر تاریخی  برگزار شد .
در این برنامه جوانان فعال و علاقه مند به  تاریخ و فرهنگ هرمزگان  با اعتقاد به اینکه تاریخ و فرهنگ گذشتگان ما جزئی جدا ناشدنی از زندگی ماست ، اقدام به پاکسازی این محوطه کردند . از آن جهت که دیوارکشی دور حمام گپ پس از پیگیری های سال  گذشته انجام شده بود داخل حمام چندان مورد آسیب قرار نگرفته بود اما درون محوطه به شکل تاسف باری تبدیل به مکانی برای ریختن زباله شده بود .
این برنامه پاکسازی که با گفتگو در مورد آثار تاریخی هرمزگان نیز همراه بود حدود 2 ساعت ادامه داشت و سپس بنرهایی با مضنون به دعوت شهروندان برای همکاری در جهت حفظ این آثار تاریخی و عدم ریختن زباله در این مکان نصب گردید و در پایان با امضاء شرکت کنندکان در زیر نامه ای که برای ارائه به شورای شهر در همین رابطه  تهیه شده بود ، خاتمه یافت .

متن نامه به شرح ذیل می باشد :

اعضای محترم شورای شهر بندرعباس
با سلام
احتراماً به استحضار می رساند که با توجه به شرایط نامطلوب و بعضاً تاسف بار بناهای تاریخی و فرهنگی  شهر بندرعباس و عدم مدیریت صحیح و بی توجهی مسئولین مربوطه به اندک بناهای تاریخی و فرهنگی این شهر ، شاهد آن هستیم که همین تعداد باقی مانده از این آثار تاریخی نیز در حال نابودی هستند و این در حالی است که همسایگان ما در حاشیه ی خلیج فارس همواره با خرج مبالغ سنگین در پی تاریخ سازی برای خود می باشند ، زیرا که این تاریخ و بناهای قدیمی و فرهنگی هستند که به یک کشور هویت می دهند ، که متاسفانه در طی سالیان اخیر بناهای تاریخی و فرهنگی ما که هویت و اصالت ما را با خود به همراه دارند مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته اند تا جایی که هر گردشگر و توریستی که پا به این شهر می گذارد و از این بناها دیدن می کند زبان به ملامت ما می گشاید و متاسفانه این بی توجهی ما را به یادگار می برد ، لذا بر آن شدیم که از شما شورای محترم که مردم آنان را نمایندگان خود در مسائل اجرایی شهر می دانند درخواست کنیم که با تعامل با ارگانهای مربوط نسبت به مرمت و بازسازی این بناها اقدام نمایید . ( حمام گپ ، معبد هندوها و کتابخانه ی شهدا )

گزارش تصویری  :  ( برای مشاهده ی سایز اصلی عکس ، روی آن کلیک کنید )

 

گزارش : علی آرمان نژاد   /   عکاس : رهبر امامدادی

 


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL