اهداف آیین کوچه گردان عاشق

 

آیین کوچه گردان عاشق

هرمزگانی دات نت ، امروزه بسیاری از خانواده های نیازمند و کم درآمد در تامین مواد غذایی و مایحتاج خود در مذیقه هستند و کودکان این خانواده ها از سوء تغذیه شدید رنج می برند، آیین کوچه گردان عاشق با هدف تامین نیازهای غذایی خانواده های محروم در ماه مبارک رمضان انجام می شود و نخستین طرح جمعیت امام علی می باشد که از سال 1378 توسط جمعیت طراحی شده است و پس از گذشت چندین سال اجرا، به یک آیین ملی در شب های قدر ماه رمضان تبدیل شده است. در این طرح کیسه های مواد غذایی مورد نیاز یک ماهه خانواده های محروم و فقیر در شب های قدر توسط دانشجویان و مردم با استعانت به روش حضرت علی (ع)، به در خانه های این عزیزان برده می شود .

 

اهداف این آیین

تامین نیازهای اولیه خانواده های محروم

معرفی خانواده های نیازمند به خیرین و ایجاد یک پل ارتباطی بین خیرین و نیازمندان

گسترش فرهنگ نوع دوستی برای فراگیر شدن امور خیریه در سطح جامعه

نزدیک شدن به خانواده ها برای شناسایی مشکلات فرهنگی و اجتماعی کودکان آنها

 

چگونگی اجرا و برگزاری

در این طرح که برای دومین بار در استان هرمزگان با هدف ساختن یک ماه بدون گرسنگی برای کودکان سرزمینمان در حال برگذاریست ، برای 300 خانواده محروم در شهرهای جاسک، میناب و بندرعباس در نظر گرفته شده ، که از اول ماه مبارک رمضان شناسایی های گسترده ای در محله های فقیرنشین و معضل خیز این شهرها در حال انجام می باشد این طرح دارای کمیته های شناسایی، تبلیغات ، مالی و اجرایی می باشد . در این کمیته ها به ترتیب شناسایی محلات محروم و خانواده های فقیر انجام می شود . خانواده هایی که به دلیل عدم توانایی در تهیه مایحتاج غذایی خود دچار سوء تغذیه کودکان می باشند، تحت پوشش کمک های غذایی جمعیت قرار می گیرند. و مایحتاج یک ماه خانواده های محروم تهیه و در شب های 19 تا 23 ماه رمضان به در منزل محرومین برده می شود . در همین راستا نیز همایشی در شب 23 رمضان در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان آیت اله غفاری برگزار خواهد شد .

اقلام اصلی موجود در کیسه ها شامل برنج، روغن، گوشت، عدس، قند، شکر، خرما، مرغ، پنیر، ماکارونی و چای می باشد .

 

چگونگی همکاری در این طرح

افراد داوطلب در این طرح در خرید، تهیه و بسته بندی مواد غذایی تا تحویل آنها به خانه های نیازمندان شرکت می کنند. همچنین خیرین می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای تهیه این کیسه های غذایی به ستاد کوچه گردان تحویل دهند و یا از طریق کارت بانکی و یا واریز اینترنتی اطلاعات پرداختی را به روابط عمومی جمعیت امام علی هرمزگان اعلام نمایند .

آدرس ستاد کوچه گردان  :

ستاد شماره 1 : چهار راه قدس، بلوار شهید بهشتی، کوچه فرهنگ(فروغ 6)، سمت راست، کوچه چهارم، پلاک 10
ستاد شماره 2 : خیابان 22 بهمن، دبیرستان فرزانگان

شماره کارت عابر بانک ملت بنام جمعیت امام علی (ع) :

۱۳۰۸ –۷۰۰۳ –۳۳۷۷ –۶۱۰۴

لطفاً اطلاعات فیش ( شماره پیگیری ، مبلغ و تاریخ ) را به شماره 09377813390 (روابط عمومی جمعیت امام علی هرمزگان ) پیامک کنید .

جهت واریز کمک‌های خود به صورت اینترنتی از لینک ذیل استفاده نمایید:

http://kuchegardan.sosapoverty.org/post/9/donate


برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی طرح ملی کوچه گردان عاشق مراجعه نمائید :
www.kuchegardan.org

 

عکسهای مربوط به شناسایی کوچه گردان عاشق جاسک و میناب / عکاس : علی آرمان نژاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL