دومین همایش شام عیاران

 

به گزارش هرمزگانی دات نت ، دومین آئین " شام عیاران " هرمزگان در مورخ 13 آبان ماه در شب عاشورای حسینی ( شام غریبان ) در محله شمیلی های بندرعباس برگزار شد . هدف از برگزاری این آئین که همزمان در شهرهای مختلف کشور نیز برگزار شد اعلام بیزاری از اعتیاد فراگیر در جامعه می باشد .

آیین شام عیاران در شامگاه عاشورا و با اعلام بیزاری و فریاد مرگ بر اعتیاد دسته جمعی در یکی از محلات معضل خیز و اعتیاد زده انجام می شود که در این برنامه از معتادین دعوت می شود تا داوطلب ترک اعتیاد شوند و در این صورت پشتیبانی جمعیت و دانشجویان از این افراد و خانواده آنان صورت می پذیرد . این آیین سعی دارد تا هر سال با برپایی این برنامه نگاه ها را به سوی این معضل متوجه سازد و غیر مستقیم با تاکید بر این مسئله که همه ما در برابر آنچه در اجتماع رخ می دهد مسئولیم ، بر کاهش و رفع آن اثر بگذارد . هوا کاملا تاریک شده است ، اما این عده می خواهند در میان کوچه های تاریک و سیاهی زده نور وجود و ایمانشان  را ببرند . اعضای جمعیت ، با هدف اینکه همه با هم برای ایران بدون اعتیاد بپا خواسته ایم و با گام هایی محکم و استوار در کوچه های محله شمیلی ها به راه افتادند و با اقتدا به آزادگی و پایمردی حسین( ع ) و با خواندن سوره مبارک " الناس " و نیز شعارهایی در جهت بیزاری از اعتیاد ضمن همدردی با افراد درگیر اعتیاد در این محله از آنها خواستند که دستشان را بگیرند و از جای برخیزند و برعلیه اعتیاد خود قیام کنند .

بعد از استقرار در محل مورد نظر جناب آقای احسان سبزی زاده ( مسئول آیین شام عیاران ) در مورد معضل اعتیاد به سخنرانی پرداخت ، در ادامه با اشاره به اینکه ایرانی که این روزها در سوگ حسین نشسته و فراموش کرده است که چرا جامعه ای که حسین دارد باید معتاد داشته باشد ؟ مگر نه اینکه هدف حسین ( ع ) از قیامش امر به معروف و نهی از منکر بود ، چه منکری بزرگتر از اعتیاد ؟ از اعتیاد که همچون آتش هر روز خیمه ای را در اوج بی پناهی می سوزاند ، از خارهایی که پای فرزند سه ساله حسین را آزرد و از سوزنهایی که هر روز همچون خاری بر دست و پای فرزندان این دیار می رود و هر روز خانه ای را اسیر آتش می کند ، از اعتیاد که یزید زمانه ماست . از دختر ده ساله ای گفت که در همین محله دچار اعتیاد شده است و اینکه در حال حاضر اعتیاد در بین کودکان و نوجوان در حال رشد است و اگر چاره ای اندیشه نشود چه فردایی می توان برای این شهر متصور بود ؟

بعد از پایان سخنرانی ، اعضای جمعیت با گفتن تکبیر به انجام فریضه نماز و دعای معراج پرداختند . جمعیت امام علی ( ع ) برای ریشه کنی اعتیاد از این سرزمین و این خانه ها دعا کردند و با امام حسین ( ع ) پیمان بستند که راه او را بروند که همان راه آگاهی ، بیداری ، راه دیدن دردهای جامعه و پیداکردن علت و اقدامی جهت رفع آن است .

در همین حال تعدادی از اهالی محله شمیلی ها که فریاد اعضای جمعیت را شنیدند به محل آمده و به سخنان آنها گوش فرا می دهند و در همین حین شاهد آن هستیم که چند تن از معتادین محله با بیان اینکه دیگر از این وضعیت خسته شده اند و می خواهند خود را از این بلای خانمان سوز رها نمایند برای ترک اعتیاد خود اعلام آمادگی می نمایند و اعضای جمعیت با گفتن تکبیر این عزیزان را در آغوش خود می پذیرند و به آنها قول می دهند که اگر در هدف خود استوار باشند حمایت آنها پشتوانه شان خواهد بود . در انتهای مراسم زن جوانی که دارای 2 فرزند بود برای ترک اعتیاد خود پا پیش گذاشت که نشان از عمق فاجعه در این محله به شمار می آمد  .

اینگونه عاشقان سالار شهیدان هدف امامشان را در پیش گرفتند و بعد از پایان مراسم به عزمت قدرت الهی پی بردند که اگر قدمی در راه خیر و نیکی برداشته شود  پروردگار هم یاریشان خواهد نمود .

ممانعت نیروی انتظامی از برگزاری این مراسم در حالی بود که این همایش برای دومین بار در بندرعباس و همزمان در شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری بود . پس از وقفه ی 1 ساعته ، فراخوان دبیر جمعیت به کلانتری و نشان دادن مجوز فعالیت جمعیت امام علی ( ع ) اجازه برگزاری این مراسم داده شد .

 

گزارش و عکس : علی آرمان نژاد


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL