سومین همایش طفلان مسلم

 

به گزارش هرمزگانی دات نت ، سومین همایش طفلان مسلم جمعیت امام علی (ع) هرمزگان مورخ 22 آذر ماه مصادف با اربعین حسینی در سالن کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوان بندرعباس برگزار شد در این همایش که با حضور بالغ بر 300 نفر از هم استانی های نوع دوست ، دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار گردید ، ابتدا با تلاوت قرآن کریم آغاز و  بعد از آن بخشی از خطبه امام حسین (ع) مربوط به یکسال قبل از واقعه کربلا توسط مجری همایش خوانده شد ، سپس کلیپی پیرامون فعالیتهای جمعیت امام علی هرمزگان در سال گذشته پخش شد و آقای احسان سبزی زاده از فعالان جمعیت امام علی اقدام به معرفی و توضیحاتی در مورد اهداف و برنامه های جمعیت نمود که در استان هرمزگان به مرحله اجرا رسیده است .  پس از آن فیلم کوتاهی در مورد طرح طفلان مسلم و کارهای انجام شده پخش شد وآقای بابک پرچمی دبیر اجرایی جمعیت امام علی (ع)  هرمزگان در مورد این طرح به بیان مطالبی از چگونگی آغاز این  طرح و انجام آن در طی سالیان قبل پرداخت . فیلم مستندی که پیرامون یکی از مشمولین این طرح بود بر روی صحنه پخش شد و سپس آقای شارمین میمندی نژاد ، موسس جمعیت امام علی (ع) به سخنرانی پرداخت ، وی با طرح مطالبی حقیقی در مورد معضلات اجتماعی و موضوعات پیرامون آن حضار سالن را به فکر فرو برد و ضمن تبیین علل بروز پدیده نا میمون بزه در میان نوجوانان از جمله فقر مادی و معنوی، والدین بزهکار و غیره به بیان راهکار های کارشناسی شده جهت رفع ریشه ای معضلات پرداخت . وی در ادامه سخنان خود به بخشش اشاره نمود که برای رایج کردن آن در جامعه باید تلاش کرد و اینکه به سمتی پیش برویم که همانطور که از عواملی که باعث ریختن خونی می شود پیشگیری کنیم همانطور نیز از بخشش به جای قصاص استفاده کنیم به طوری که در آیات قرآن نیز امده است . در ادامه حضار با طرح طفلان مسلم به عنوان طرح بی نظیری که بر پایه ریشه های عمیق و غنی مذهبی کشورمان و با استفاده از فرصت عظیم عاشورا بنیان نهاده شده آشنا شدند .
در ادامه اسلایدی نشان داده شد که وضعیت دو مددجو کانون اصلاح و تربیت بندرعباس را نشان می داد که خانم سرافراز دبیر جمعیت امام علی (ع)  هرمزگان  با بیان توضیحاتی برای آشنایی حضار به علل چگونگی ورود آنان به کانون اصلاح و تربیت پرداخت .

در پایان همایش گل ریزانی برگزار شد که اکثر حاضرین جهت حمایت و کمک دراین طرح نام نویسی کردند و بعضی از حضار نیز در همان لحظه کمک های خودشان را تقدیم نمودند .  در رابطه با این طرح در هفته گذشته نیز دیه یکی دیگر از مددجویان کانون اصلاح و تربیت بندرعباس با همیاری خیرین جمع آوری که باعث آزادی ( وحید ) از زندان شده بود .

چه زیباست وقتی می بینی که دستان کوچک و دل پرمهر تو ، نجات بخش ، جان یک انسان می شود  . آیین طفلان مسلم آغازین طرحی است که با محوریت آزادسازی کودکان و نوجوانان در بند و با هدف آگاهی بخشی نسبت به عوامل ریشه ای بروز جرم در میان نوجوانان از تاسوعای  85 کار خود را آغاز کرد که حاصل آن آزادی و بازگشت ده ها کودک در بند به جامعه و نجات 20 نوجوان از اعدام در شهرهای مختلف ایران است.
جمعیت امام علی (ع) به عنوان یک نهاد دانشجویی مردمی با سابقه فعالیت در زمینه مشکلات و معضللات مربوط به کودکان جامعه نظیر کودکان سرطانی ، کودکان کار و به دور مانده از آموزش و رفاه خواهان احقاق حق هر کودک مبنی بر بهره بردن از حق طبیعی خود که همانا زندگی با روند رو به رشد و تکامل در بستر خانواده ای سالم با استاندارد های صحیح مادی و معنوی است ، می باشد .

 

گزارش تصویری همایش :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش و عکاس : علی آرمان نژاد

 


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL