گردهمائی ” نه به انتزاع گاوبندی از هرمزگان “

http://s6.picofile.com/file/8256123218/Hormozgani3_Copy.jpg

گردهمائی ” نه به انتزاع گاوبندی از هرمزگان “

.

http://s6.picofile.com/file/8256119200/Hormozgani12.jpg

.

 

 

به گزارش هرمزگانی دات نت، گردهمائی ” نه به انتزاع گاوبندی ” مورخ 27 خرداد ماه 95 در سالن فرهنگ، فرهنگسرای طوبی بندرعباس با حضور نمایندگان مجلس و ائمه جمعه شهرستان گاوبندی و حضور پرشور قشرهای مختلف مردم از نقاط مختلف استان هرمزگان و همچنین دیگر مسئولین ارگانهای مختلف که به عنوان یک شهروند هرمزگانی حضور داشتند، برگزار گردید.

.

قبل از آغاز این گردهمائی طومار نویسی توسط شهروندان بندرعباسی و دیگر حاضرین از نقاط دیگر استان در حمایت از تمامیت ارضی استان هرمزگان صورت پذیرفت .

در ابتدا جناب آقای مهدی عطائی دریائی ریاست داشکده فرهنگ و هنر خلیج فارس سخنرانی کوتاهی در مورد چگونگی میزبانی از این گردهمائی و توضیحاتی در مورد مصوبه غیرقانوی الحاق پرداخت.

.

در ادامه همایش حقوق دان جوان جناب آقای نیما صفا به بررسی روند غیرقانونی بودن الحاق 5 روستای هرمزگان به فارس پرداخت، ایشان با توجه به مستندات کاملی که در اختیار داشتند روند قانونی این مصوبه را مخدوش و مجهول و غیر قانونی خواند. صفا با نمایش بخشی از مستنداتی که گواه بر غیرقانونی بودن روند این مصوبه بود به تمامی شبعات پایان داد و از کارشکنی نمایندگان فارس در اختلال پرونده دیوان ادالت اداری گفت که مانع از لغو کامل این مصوبه گردید و ابراز امیدواری نمود که با همدلی که بین نمایندگان مجلس و مردم ایجاد شده است با توجه به نارضایتی مردم منطقه تمعیدات لازم جهت لغو کامل این مصوبه به اجرا درآید.

بعد از اتمام سخنرانی جناب آقای صفا، کلیپی از تجمع اعتراضی مردم گاوبندی به مصوبه الحاق که شب گذشته انجام شده بود به نمایش درآمد.

.

شیخ احمد خنجی امام جمعه گاوبندی، سومین سخنران همایش بود که ضمن تشکر از حمایت مردم هرمزگان از وحدت در بین مردم سخن گفت و افزود که مشکلات ما از زمانی آغاز شد که نام شهرستان گاوبندی تغییر یافت، مردم گاوبندی ده سال است که در برابر قانون شکنی ها و تشنج ها، صبور بوده اند زیرا که مردم هرمزگان به گواهی تاریخ در مقابل همه متجاوزگران بیگانه از جمله پرتغال و انگلیس ایستادگی کردند،امام جمعه گاوبندی در ادامه گفت: ورود شبانه مسئولین شهرستان لامرد به این شهرستان محکوم نمود و جواب  مردم به آنها را مناسب عنوان کرد.  وی افزود: با این مصوبه های غیر کارشناسی برادران دینی از دو استان یک کشور را در مقابل هم قرار ندهید و از مردم بندرعباس و سایر شهرهای هرمزگان  که این گونه از برادران و خواهران شان حمایت می کنند تشکر و ابراز امیدواری نمود که نمایندگان مجلس زمینه لغو کامل این مصوبه تشنج آفرین را فراهم نمایند.

حسین هاشمی تختی نماینده مردم مرکز هرمزگان در ابتدای حضور بر صحنه با در دست داشتن تراکتی در دفاع از بیداری هرمزگان به این کمپین سراسری پیوست ، مصوبه کمیسیون امنیت ملی دستیابی استان فارس به دریا از طریق احداث راه آهن یا اتوبان و ….. بوده  نه الحاق و جدا کردن قسمتی از خاک هرمزگان!

.

محمد آشوری نماینده بندرعباس ، رسیدن به آب های گرم خلیج فارس را آرزوی پتر کبیر خواند که به دلش ماند و بعد آرزوی نمایندگان قبلی در استان فارس بود که با شکست در انتخابات  مجلس  آنان هم به آرزوی شان نرسیدند و بعد از این هم با بیداری که در مردم هرمزگان ایجاد شده است، نخواهند رسید. وی افزود : باتوجه به اتفاقات اخیر نامه ای تذکر آمیز در خصوص اقدامات تحریک آمیز مسئولان استان فارس را به وزارت کشور ارسال نمودم ایم .

احمد مرادی ، نماینده مردم بندرعباس در مجلس ، ضمن تاکید به این موضوع که  دست اندازی به خاک هرمزگان برای اولین بار نیست گفت: سال ها پیش بهترین اراضی کشاورزی در رودان و حاجی آباد و بهترین معادن را در فاریاب، به بهانه توسعه و آبادانی ، مسئولان استان کرمان با دستکاری در تقسیمات کشوری به ناحق گرفتند و در حال حاضر شاهدیم برای مردم آن مناطق هیچ گونه اقدام شایسته ای صورت نپذیرفت.

.

وی ادامه داد : عده ای دراستان کرمان به صورت غیر قانونی بسیاری از معادن مرزی هرمزگان را با این که متعلق به این مردم است  رابه نام خود ثبت کرده اند و از این قبیل مشکلات به دلیل نبود یک کارشناس خبره در زمینه تقسیمات کشوری در هرمزگان است که موجب این قبیل دست اندازی ها شده است.
وی افزود :  امروز با حس مطالبه گری  که در مردم هرمزگان ایجاد شده است  نمی گذارند هرمزگان وجبی کمتر یا بیشتر شود و خود این مردم هستند که از حق شان دفاع می کنند.

.

سید مصطفی ذوالقدر ، نماینده مردم شرق هرمزگان ، با اشاره به اینکه روزی که اسم گاوبندی را عوض کردند چهار ستون بدنم لرزید، با قاطعیت به نمایندگان فارس هشدار داد که هیچگونه اجازه تجاوز را به خاک هرمزگان نخواهند داد.

.

در پایان این گردهمائی جناب آقای صادق خردو از جوانان فعال اجتماعی گاوبندی به قرائت قطعنامه ای که از سوی سیاسیون استان نهادینه شده بود پرداخت .

.

پ.ن : با توجه به حضور بالای هرمزگانیها در این گردهمائی و ظرفیت محدود سالن ، تعداد زیادی از مردم نتوانستند به داخل سالن وارد شوند و در محوطه فرهنگسرا تجمع نمودند. تعدادی از پرسنل شرکت آلومینیوم المهدی نیز در این گردهمائی حضور داشتند و خواستار پیگیری مشکلات کارگران این شرکت توسط نمایندگان مجلس بودند.

.

گزارش و عکاس : علی آرمان نژاد / هرمزگانی دات نت

.

http://s6.picofile.com/file/8256118476/Hormozgani3.jpg

http://s6.picofile.com/file/8256118200/Hormozgani29.jpg

http://s6.picofile.com/file/8256118542/Hormozgani4.jpg

http://s7.picofile.com/file/8256118592/Hormozgani5.jpg

 

http://s6.picofile.com/file/8256118134/Hormozgani26.jpg

 


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL