ایرج خدری در بندرعباس آرام گرفت

 

ایرج خدری

ایرج خدری در بندرعباس آرام گرفت

.

ایرج خدری

.

 

هرمزگانی دا ت نت، مراسم تشییع پیکر شادروان ایرج خدری بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال کشورمان و بازیگر سینما و تلویزیون ایران صبح دیروز با حضور جامعه ورزش و خانواده مرحوم خدری در در سالن فجر بندرعباس برگزار شد.

.

.

در این مراسم که هیچ یک از عوامل فدراسیون بسکتبال حضور نداشتند، عضو کمیته بسکتبال صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش ایران، مدیر کل و معاونان ورزش و جوانان هرمزگان، اعضای شورای شهر بندرعباس، روسای هیات های ورزشی استان، جامعه بسکتبال و سایر مسئولان محلی حضور داشتند.

در این مراسم پس از گرداندن پیکر شادروان خدری در سالن فجر بندرعباس (محل برگزاری مسابقات این پیشکسوت در دوران جوانی)، حاضرین به عزاداری پرداخته و سپس تنی چند از همبازیان و مربیان ایرج خدری به بازگویی خاطراتش پرداختند.

.

در پایان این آیین، طبق وصیتی که مرحوم خدری داشته است، پیکرش برای خاکسپاری به قطعه مفاخر بهشت زهرای بندرعباس انتقال داده شد.

.

 مرحوم ایرج خدری شامگاه شنبه (19 تیرماه) به دلیل بیماری در بیمارستان امام حسین (ع) تهران دارفانی را وداع گفت. وی سال ۱۳۵۰ در کرمانشاه به دنیا آمد اما پس از سفر خانواده به هرمزگان دوران تحصیل و آموزش بسکتبال را در بندرعباس سپری کرد. مرحوم خدری از دوران دبیرستان بسکتبال را آغاز و افتخارات زیادی به همراه تیم های استان در مسابقات کشوری بدست آورد. وی به همراه تیم فتح سپاه تهران و تیم ملی هم افتخارات زیادی در عرصه بسکتبال کسب کرد. این پیشکسوت بسکتبال سال ۷۹ و در جریان مسابقه تیمش (فتح سپاه تهران) در لیگ ایران دچار مصدومیت از ناحیه نخاع گردن شد و به دلیل تشخیص اشتباه پزشک فدراسیون و عدم معالجه به موقع از سال ۸۰ خانه نشین شد. مرحوم ایرج خدری سابقه بازی در تلویزیون و سینمای ایران را هم در کارنامه دارد.

.

بازی در سریال های آژانس دوستی، ساعت خوش، سنتوری و مختار نامه از جمله کارهای هنری مرحوم خدری به شمار می رود. عدم حمایت مسئولان از این ملی پوش سابق تیم ملی بسکتبال باعث شد تا وی برای گذراندن امور زندگی به کار دستفروشی در میدان امام حسین تهران بپردازد.

.

منبع : خبرگذاری ایسنا

عکس : امیرحسین خورگویی


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL