معرفی برگزیدگان سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر هرمزگان

هرمزگانی دات نت به نقل از تئاتر هرمزگان، سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر هرمزگان با معرفی نفرات و گروه‌های برتر نمایشی به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه که عصر ۲۳ آبان ماه در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، با رای هیئت داوران و با توجه به کسب بیشترین جوایز دو نمایش «گودو» و «غراب شیطان» به ترتیب به کارگردانی ابوالقاسم احدیان و حسن سبحانی، هر دو از شهرستان میناب به عنوان نماینده‌ی هرمزگان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.

هیئت داوران شامل نسیم ادبی، سهند خیرآبادی و مهدی عطایی دریایی در بخش بهترین طراحی لباس جایزه‌ی طراحی برگزیده را به فاطیما پشتکوهی برای نمایش «شوایک» اهدا کردند و همچنین جایزه دوم به نسرین صابری برای نمایش «غراب شیطان» و به طور مشترک جایزه سوم طراحی لباس به مصیب داوری برای نمایش«بریم بریتانیا» و کوروش سلمانی برای نمایش«+۱۸» اهدا شد

با نظر هیئت داوران دربخش طراحی صحنه جایزه سوم به حسن سبحانی برای نمایش «غراب شیطان» جایزه دوم به محمدامین غلامی برای نمایش«گودو» جایزه اول این بخش به رضا آزاد دریایی برای نمایش «شوایک» تقدیم شد.

در بخش موسیقی جایزه سوم به علی یادگاری برای نمایش«عیسوک» و جایزه دوم به طور مشترک به امین پورصادق و پیام قائدی برای نمایش«بریم بریتانیا» و جایزه موسیقی برگزیده به حسین اصیلی برای نمایش «غراب شیطان» اهدا گردید.

در بخش طراحی پوستر و بروشور هیئت داوران بدون اولویت به محمدعلی غلامی برای نمایش«گودو» ، ریحانه صالحی برای نمایش «شوایک» و امیرحسین دبه گر برای نمایش «عیسوک» جایزه اهدا کردند

هیئت داوران در بخش چهره پردازی به سیما پورسالاری برای نمایش «غراب شیطان» و در بخش نور پردازی به حمید الهیاری برای نمایش های «بریم بریتانیا و عیسوک» و کوروش سلمانی برای نمایش«+۱۸» جوایزی تقدیم کردند

در بخش بهترین بازیگری زن جایزه بازیگری سوم به صورت مشترک به نگین مرادی برای نمایش «چشم هایت را ببند» و رقیه زاهدی مقدم برای نمایش «ریشه های تنیده در تار عنکبوت»، جایزه بازیگری دوم به معصومه قدرتی برای نمایش «بِرِیم بریتانیا» تعلق گرفت و در این بخش شیما اکبری برای بازی در نمایش «+ ۱۸» به عنوان بهترین بازیگر زن شناخته شد.

هیئت داوران در بخش بازیگری مرد، محمد حمزوی و محمد جواد انصاری برای نمایش «شوایک» به طور مشترک به عنوان بازیگر سوم و فرشاد اسلامی را برای ایفای نقش در نمایش «غراب شیطان» به عنوان بازیگری دوم برگزیدند و آقایان کاظم ذاکری و ابوالقاسم احدیان برای بازی در نمایش «گودو» به صورت مشترک برگزیده این بخش و به عنوان بهترین بازیگران مرد جشنواره دست یافتند.

همچنین هیئت داوران در بخش نویسندگی، جایزه سوم را به مصیب داوری برای نمایش «بِرِیم بریتانیا»، جایزه دوم را به محمد سلامتی برای تئاتر «عیسوک» و جایزه بهترین نویسندگی را به جعفر قاسمی برای نمایش «گودو»قدیم کردند.

در بخش بهترین کارگردانی نیز با رای هیئت داوران جایزه سوم مشترک به آقایان رضا آزاد دریایی و مهران محمود زاده به ترتیب برای نمایش‌های «شوایک» و «چشم هایت را ببند»، جایزه دوم به حسن سبحانی برای نمایش «غراب شیطان» و جایزه ویژه بهترین کارگردانی به ابوالقاسم احدیان برای نمایش «گودو» اهدا شد.

همچنین در بخش آرای مردمی دو اثر«گودو» و «هادس» بیشترین درصد رای مثبت را داشته و به عنوان بهترین اثرها از نگاه مخاطبین انتخاب شدند

در این دوره از جشنواره ۱۰ تئاتر در بخش رقابتی و یک نمایش در بخش جنبی، از ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه در دو سالن فرهنگسرای طوبی و پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه رفتند.


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL