وداع تلخ با استاد منصور نعیمی

هرمزگانی دات نت، منصور نعیمی ، هنرمند پژوهشگر و فیلمساز شناخته شده هرمزگانی صبح امروز سه شنبه در سن ۷۱سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

زنده یاد منصور نعیمی متولد ۲۹ تیرماه ۱۳۲۹ در بندرعباس است که در حوزه های شعر، قصه، سینما، عکاسی، مطبوعات، پژوهش مکتوب، سازه‌های بومی، آموزش عکاسی و فیلم‌سازی فعال بود.

استاد نعیمی در کارنامه رسانه ای خود بیش از یکصد فیلم مستند به عنوان کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و ده ها برنامه ی تلویزیونی و رادیویی دارد . مجموعه‌های مستند سفر، پوشش سبز، توانایی‌های کشاورزی هرمزگان، محرّم در هرمزگان، طبیعت جنوب، صید و صیادی، جغرافیای انسانی هرمزگان، سفر، برادران و … برای صدا وسیما ساخته است که فیلم مستند  “کارخانه ریسندگی خنجی” یکی از ماندگارترین آثار اوست.

منصور نعیمی، فیلم‌های داستانی متعددی مانند بشیر، بازگشت شقایق، هدایت و از خدا بترس را تهیه کرده است. به عنوان دستیارکارگردان، با فیلمسازانی چون: ناصر تقوایی( فیلم های: پیش، کشتی یونانی،  دو فیلم نیمه تمام «چای تلخ و زنگی و رومی»؛ کیومرث پور احمد( مجموعه مستند خلیج فارس جغرافیای فقر و غنا )؛ حسن بنی هاشمی( راه دور دریا )؛ محمد عقیلی( مجموعه ی پروانه ها، زمزمه شب هنگام) همکاری داشته است. فیلم نامه بلند  بی بری و مستند های داستانی چهاردهمی و چَکچَکوو از دیگر آثار ارزشمند این فیلمساز پرکار است.

کتاب فرهنگ جامع هرمزگان (واژه نامه استان) و روزُنِ رفته” (روزشمار وقایع هرمزگان) از کتاب های چاپ شده این هنرمند است.

استاد نعیمی در زمینه عکاسی نیز آثار ماندگاری را به ثبت رسانده است که ( مجموعه امام علی، عکاسی پشت صحنه ناخدا خورشید، مجموعه عکس‌هایی از مبارزات و تظاهرات مردم هرمزگان در سال‌های قبل انقلاب اسلامی  )  که شناخته ترین آثار وی به شمار می آید.

در زمانهای مختلف داوری چندین مسابقه عکس و جشنواره فیلم را بر عهده داشتند  ( جشنواره عکس خلیج فارس، جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت، جشنواره عکس مجازی یزد، جشنواره عکس بسیج، مسابقه عکس اداره بندر و… ) را می توان نام برد.

تارنمای هرمزگانی دات نت، این اتفاق ناگوار را به خانواده و دوستان استاد نعیمی و اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان تسلیت عرض می نماید.


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL