پایان لیگ دسته اول ۹۲


 
 
در هفته بیست و ششم و پایانی لیگ دسته اول باشگاههای کشور که در مورخ 19/1/1393 به طور همزمان با برگزاری 12 دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار شد ، با کسب عنوان ششمی تیم های شهرداری و آلومینیوم و سقوط البدر بندرکنگ به رقابتهای لیگ دسته دوم به پایان رسید.
 
به گزارش هرمزگانی دات نت ، از گروه الف تیم شهرداری بندرعباس مقابل میزبانش استقلال اهواز با تساوی دو بر دو متوقف شد ، برای تیم شهرداری توحید غلامی و پژمان شاهپری موفق به گلزنی شدند تا این تیم با ۳۳ امتیاز و کسب عنوان ششمی به کار خود پایان دهد. در این گروه پدیده مشهد با تک گل میرهانی هاشمی برابر میزبانش گل‌گهر سیرجان به پیروزی دست یافت و با ۴۶ امتیاز به طور مستقیم به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرد و سیاه جامگان در خانه با یک گل از سد الوند همدان سقوط کرده گذشت و با ۴۵ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه دوم این گروه به دیدار پلی‌آف رسید . از این گروه تیم های شهرداری یاسوج و گهر درود به لیگ دسته دوم سقوط کردند .
 
از گروه ب نیز تیم آلومینیوم المهدی هرمزگان در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس میزبان تیم با انگیزه نفت مسجدسلیمان بود ، در این دیدار که لوئیز فرناندو سانتوس صدمین و آخرین بازی‌اش را برای آلومینیوم انجام می‌داد، حکیم نصاری در دقیقه 26 با فرار از خط دفاع میزبان توانست دروازه این تیم را بگشاید تا نماینده مسجد سلیمان با همین تک گل با ۴۳ امتیاز به عنوان تیم نخست راهی لیگ برتر شود ، آلومینیوم هرمزگان هم که طی حکم کمیته انظباطی 3 امتیاز دیدار نیمه تمام هفته قبل مقابل ابومسلم مشهد را بدست آورد با ۳۱ امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار گرفت .
 
 
در دیگر دیدار حساس گروه ب برای هرمزگانیها تیم فوتبال البدر بندرکنگ در بوشهر میهمان تیم ایرانجوان بود و نیم نگاهی هم به دیدار پاس و ابومسلم داشت تا در صورت لغزش تیم همدانی بتواند در این رقابت ها ماندنی شود اما تیم البدر با شکست 2 بر 1 برابر ایرانجوان تمامی رویاهای خود را پرپر شده دید تا تنها امیدش به شکایت این باشگاه به دادگاه عالی ورزش و بازگشت شش امتیاز کسر شده اش باشد . تک گل البدر را علی اسکندریان به ثمر رساند .  
 
از این گروه پیکان تهران با 5 گل از سد تیم سقوط کرده پرسپولیس شمال گذشت تا با ۴۰ امتیاز به عنوان تیم دوم این گروه راهی دیدار پلی‌ آف لیگ دسته اول شود . همچنین ابومسلم مشهد در زمین پاس همدان متحمل باخت سنگینی شد تا این تیم هم به لیگ دسته دوم سقوط کند .
 
نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در گروه "الف" به شرح زیر است :
 
* استقلال اهواز 2 – شهرداری بندرعباس 2
* گل‌گهر سیرجان صفر – پدیده مشهد یک
* سیاه جامگان مشهد یک – الوند همدان صفر
* نساجی مازندران 2 – شهرداری یاسوج صفر
* نیروی زمینی تهران صفر – فولاد یزد صفر
* گهر دورود صفر – صنعت نفت آبادان 3
 
نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در گروه "ب" به شرح زیر است :
 
* آلومینیوم هرمزگان صفر – نفت مسجد سلیمان یک
* ایرانجوان بوشهر 2 – البدر بندر کنگ یک
* پاس همدان 5 – ابومسلم مشهد 2
* راهیان کرمانشاه 2 – نفت و گاز گچساران 2
* یزد لوله صفر – پارسه تهران یک
* پیکان تهران 5 – پرسپولیس شمال صفر
 
 گزارش : علی آرمان نژاد

FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL