یادداشت طلوعی موقت،غروبی ابدی به قلم انصاری نسب

http://s7.picofile.com/file/8251692068/Hormozgani_tjpg.jpg

یادداشت طلوعی موقت،غروبی ابدی به قلم بنیامین انصاری نسب

.

http://s6.picofile.com/file/8251692500/Hormozgani_ttjpg.jpg

.

 

طلوعی موقت،غروبی ابدی

.


هرمزگانی دات نت،
نمایش غروب ابدی به نویسندگی آقای داوری و کارگردانی آقای غریب زاده با برداشت آزادی از نمایشنامه در انتظار گودو ساموئل بکت، در پلاتو آفتاب بندر عباس در حال اجرا می باشد. این نمایش در پی بیان پایان انتظار دو شخصیت گگو و دی دی است.این دو آن قدر انتظار کشیدند که وقتی گودو خودش را معرفی می کند باور نمی کنند که او همان کسی است که مدتها در انتظارش بودند!آنها آنقدر به انتظار کشیدن عادت کردند که پایان آن برایشان غیر قابل تصور است و در واقع نمی دانند که بعد از پایان این انتظار طولانی که به عادت واره و جزیی از زندگی روزمره تبدیل شده است چه باید بکنند؟ این نمایش جامعه ای را پیش چشمان مخاطب می گشاید که افراد آن هیچ کاری برای پیشرفت و سامان بخشیدن به وضع زندگی خود انجام نمی دهند و تنها منتظر یک منجی و قهرمان هستند تا گره از کار آنها بگشاید.منجی ای که وقتی رسید این جماعت اینقدر به انتظار کشیدن عادت کرده اند که نه تنها باورش نمی کنند بلکه نقشه قتلش را می کشند.

.

به کار گیری هوشمندانه از بازیگرانی که متعلق به جامعه توان یابان(معلولین)هستندو دیالوگ های گفته شده به این نکته اشاره دارد که در جامعه ایران بطور عام و بندرعباس بطور خاص قشر و طبقه ای از افراد هستند که سعی و تلاش بیشتری برای بهبود زندگی خود می کنند اما امکانات و زیر ساختهای اجتماعی متناسب با نیاز های آنها برنامه ریزی نشده اند. شاید در دوره ای برای یک مدت کوتاه طلیعه ای د رزندگی آنها بدرخشد ،اما همان گونه که نام اثر بیان می کند آنها در افولی طولانی و بلند یسر خواهند برد ؛یک غروب ابدی.

.

یادداشت : بنیامین انصاری نسب – هرمزگانی دات نت

.

پ ن : نمایش”غروب ابدی” منتخب چهارمین جشنواره بین المللی معلولین مهرآئین به کارگردانی رضا غریب زاده دریایی و نویسندگی علیرضا داوری با بازیگری ( مهدی کناری زاده، محمد حمزوی، سمیره دیناری، سارا سالاری، علی مرادجعفر، امید رفه ) تا مورخ سوم خرداد ماه هر شب از ساعت 19 در پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه می رود.


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL