نمایشگاه چند روایت ناتمام

 

به گزارش هرمزگانی دات نت ، نمایشگاه عکس‌ های محمد بارکار با عنوان «چند روایت ناتمام» از مورخ ۲۳ آذرماه ۹۳ به مدت 5 روز در گالری گرمساری فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد .

این نمایشگاه شامل ۵۰ عکس مستند اجتماعی و خیابانی در اندازه‌های ۷۰×۵۰ و ۳۰×۴۵ و ۲۰×۲۰ سانتی‌ متر می باشد . در ابتدای این نمایشگاه رزومه مختصری از این عکاس و همچنین شرحی از عکسهای به نمایش در آمده برای بازدید کنندگان قرار گرفته شده است  که اشاره به موارد ذیل داشت :

عکس‌ های نمایشگاه پیش رو با دیدگاه اسنادی عکاسی شهری ، به دور از نگاهی پیچیده و تصنعی و عمدتاً با ساده‌ ترین ابزارهای عکاسی ( دوربین کامپکت و موبایل ) ثبت شده‌اند

 
 
1 ) پرسه‌ گردی روزانه در بازار روز و میانه شهر بندرعباس به عنوان یک روایت ناتمام ، موجب ثبت یک سری برداشت‌های سریع بصری از موقعیت‌ها شده است . به دلیل تاکید برفی‌ البداهگی ، سوژه‌های انسانی حاضر در عکس عمدتا از حضور عکاس بی‌خبرند


2 ) همین روایت ناتمام با سوژه‌های انسانی خوابیده خسته از کار روزانه ادامه پیدا کرده است

3) و چشم‌ اندازهای دریا و حضور دور و نزدیک انسان در کنار ساحل

4) و معرکه‌ گیرانی که هر ساله با مناسب شدن آب و هوا در ساحل بندرعباس حاضر می‌شوند.

5) فراگیری و پیشرفت دوربین موبایل از آن ابزاری دم دست برای ثبت لحظه ها ساخته است .

محمد بارکار متولد ۱۳۵۲ در کوخرد بستک است و عضو انجمن عکاسان هرمزگان است که خود را عکاس تجربی می داند که فعالیت خود را به طور حرفه ای از سال 1389 آغاز کرده است . او پیش از این در جشنواره بین‌المللی خیام ، اولین و دومین جشن عکس هرمزگان ، هشتمین جشنواره ملی عکس اردی‌بهشت هرمزگان ، دومین جشنواره عکس گردشگری دالاهو ، سومین جشنواره عکس لارستان و چهارمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال دوربین.نت شرکت داشته است .

 

گزارش تصویری :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش و عکاس : علی آرمان نژاد


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL