همایش کوچه گردان عاشق

 

به گزارش هرمزگانی دات نت ، همایش کوچه گردان عاشق – جمعیت امام علی (ع) هرمزگان مورخ 29/4/1392 مصادف با شب 23 ماه رمضان همزمان با سراسر کشور از ساعت 21  در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بندرعباس برگزار گردید .

این همایش ابتدا با تلاوت قرآن کریم آغاز و سپس جناب آقای بابک پرچمی دبیر اجرایی جمعیت امام علی (ع)  هرمزگان به معرفی و توضیحاتی در مورد اهداف و برنامه های جمعیت پرداخت و چگونگی انجام طرح کوچه گردان امسال را به استحضار شرکت کنندگان در همایش رسانید ، پس از آن جناب آقای احسان سبزی زاده که در طرح کوچه گردان مسئولیت تیم شناسایی را برعهده داشت به بیان گزارشی از نحوه عملکرد تیم شناسایی در شهرهای میناب ، جاسک و بندرعباس پرداخت و از خانواده هایی گفت که همچنان کپرنشین هستند و این معضل علاوه بر جاسک در بعضی از محلات شهر بندرعباس نیز همچنان وجود دارد ، از مینابی گفت که زمانی آنرا به خاطر باغهای سرسبزش می شناختند ولی حالا چنان بیکاری و اعتیاد فضای این شهر را مسموم کرده که در هر خیابان و کوچه ای زنان زحمتکش این شهر را می بینی که با دست فروشی دارند خرج زندگیشان را در می آورند از پیرمرد و پیرزنی گفت که به دلیل بی خانمان بودن در حیاط خرابه ای سکنی گزیده بودند یا از خانواده ای که به دلیل نداشتن توان خرید کتب درسی فرزند خود را از تحصیل محروم کرده بود و از اینگونه موارد که در محلاتی که ما آنها را از یاد برده ایم به وفور یافت می شود و از دوستانش در جمعیت  یاد کرد که با تأسی از حضرت علی ، در ماه رمضان با زبان روزه نقطه به نقطه و محلات فقیر نشین این سه شهر را به جستجوی نیازمندان و محرومان پا نهادند تا بتوانند مرحم کوچکی بر زخمهایشان باشند و از کودکان کاری گفت که در خیابانها و در بازار برای تامین هزینه های خانواده شان باید کودکی و معصومیت خویش را فدا کنند . سپس  کلیپی در مورد جمعیت امام علی (ع) و برنامه کوچه گردان عاشق و کارهای انجام شده پخش شد . جناب استاد شارمین میمندی نژاد ، موسس و تئوریسین اندیشه ها و طرح های این جمعیت به سخنرانی پرداخت ، وی حدود یک ساعت با طرح مطالبی حقیقی در مورد معضلات اجتماعی و موضوعات پیرامون آن حضار در سالن را به فکر فرو برد و تاکید نمود که جمعیت امام علی، وظیفه خود می داند به عنوان نهادی کاملا مستقل که سال هاست در زمینه رفع معضلات اجتماعی با رویکردی مشارکت جویانه فعالیت می کند، نسبت به عواقب بی توجهی به قشر آسیب پذیر جامعه هشدار دهد. از مسئول بودن همه ی ما در قبال اطرافیانمان سخن به میان اورد و اینکه کودکان بیشماری در اثر فقدان یا کمبود غذای مناسب، دچار انواع نارسایی ها و ضعف های بدنی، هوشی و روانی هستند از کودکانی گفت که به دلیل نداشتن سرپرستی مناسب باید هر رنجی را تحمل کنند و اینکه  فردای قیامت از ما سوال می شود ، شما در قبال گریه این کودکان چه کردید ؟ شما کجا بودید ؟ چرا آنها را ندیدید ؟ چرا آنها را درک نکردید ؟ آیا او باید به زعم کودک بودنش این همه درد و رنج ببیند ؟ چرا بی تفاوتیم و خود را بی گناه می دانیم؟ حال بیایید و کودکان ستم دیده شهر خود را دریابید و برای نهاندن لبخندی بر لبانشان قدمی بردارید و در پایان با فراخوانی ، اعضای جمعیت برای خواندن سوگند نامه و لبیک به روی سن رفتند.
 لبیک را ازعمق قلبهایشان فریاد زدند و آئین کوچه گردان عاشق را آغاز کردند .
عده ی زیادی از جوانان که در محل همایش حضور داشتند به صورت داوطلبانه اعضای جمعیت را برای اجرای طرح کوچه گردان عاشق همراهی کردند و در کنار یکدیگر با دلی پر از ایمان ، رهسپار کوچه های تاریک شهر بندرعباس شدند .
آئین" کوچه گردان عاشق " پرمخاطب ترین برنامه جمعیت مردمی دانشجویی امام علی (ع) است که با هدف مقابله با فقراقتصادی و تامین نیازهای غذایی خانواده‌های محروم و نیازمند در شبهای ماه رمضان در سراسر کشور انجام گرفت . این طرح برای دومین سال پیاپی در هرمزگان  مصادف با شبهای قدر ماه رمضان اجرا شد . لازم به ذکر است که طرح کوچه گردان عاشق هرمزگان در شب 19 رمضان در شهر میناب و در شب 21 رمضان در شهر جاسک برگزار شده بود . که جمعا 300 خانواده محروم و نیازمند هرمزگانی را در بر می گرفت .
در این طرح کیسه‌های مواد غذایی مورد نیاز یک ماهه خانواده‌های محروم و فقیر توسط  دانشجویان و مردم که از قبل توسط اعضای جمعیت شناسایی شده اند با تأسی از روش حضرت علی(ع)، به درب منازل این عزیزان رسانده شد .
کوچه گردان عاشق در حقیقت بیانیه عملی دانشجویان و مردم دوست دار و عاشق علی(ع) و عدالت است و با همیاری دانشجویان و نیک اندیشان برگزار گردید. همچنین اعضای جمعیت در انتهای این آئین در خانه علم بندرعباس حاضر شدند و مراسم دعا و راز و نیاز برگزار کردند.

 

گزارش و عکاس : محدثه سلیم پور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL