مرگ یک قهرمان در بندرعباس/ مرد جاسکی جان خود را فدای، نجات یک خانواده کرد

هرمزگانی دات نت، حسین حیدری نژاد، مردی اهل جاسک در ساحل سوروی بندرعباس پس از نجات یک مادر و ۲کودکش از خطر غرق شدن، خود قربانی امواج دریا شد.

در ساحل سورو مادر و دو فرزندش در معرض غرق شدن بودند که زنده یاد حسین حیدری نژاد ابتدا بچه ها را نجات داد و‌با وجود خستگی وقتی شاهد غرق شدن مادر بود بار دیگر به دریا زد و بانوی در حال غرق را نجات داد.

در پایان این تلاش، حسین حیدری نژاد متولد سال ۱۳۵۲ به دلیل آب گرفتگی ریه ها از آب دریا راهی بیمارستان شد که عملیات احیای وی ناکام ماند و جان خود را از دست داد.

 

روز تلخ

ساعت حدود 3بعدازظهر سه‌شنبه سوم اسفندماه، ناخدا به همراه همکارانش بر روی شناور صیادی در ساحل سورو مشغول فعالیت بود که ناگهان جیغ و فریادهای زن جوانی توجه اش را جلب کرد. او متوجه شد دو دختر بچه در  20 متری ساحل در حال غرق شدن هستند، دوان‌دوان خود را به محل رساند و شناکنان به سمت دختران حدود 10 تا 12 ساله در نزدیکی لنگرگاه رفت؛ اما مادر بی‌تاب و بی‌قرار، خود دل به دریا زد تا فرزندانش را نجات دهد ولی شنا بلد نبود و در تلاطم دریا گرفتار شد. لحظات نفس‌گیری بود حسین موفق شد دو دختر را از غرق شدن نجات دهد و آن‌ها را به ساحل برساند. کوچک و بزرگ، پیر و جوان در ساحل نظاره‌گر این حادثه بودند، مرد فداکار بدون لحظه‌ای درنگ خود را به مادر دختران رساند اما زن در حال غرق، از ترس تقلا می‌کرد، دست‌وپا می‌زد و سعی می‌کرد خود را به سطح آب برساند به همین علت نجات برای ناجی سخت کرده بود، حسین با تمام خستگی و باوجود اینکه توانش را از دست‌داده بود سعی کرد زن جوان را از آب بیرون بکشد و او را به نزدیک ساحل برساند، افراد حاضر به کمک آمدند. مرد دیگر رمقی برایش نمانده بود و در شلوغی و هیاهویی مکان و به‌ دلیل آب‌گرفتگی ریه‌هایش بی‌هوش شد و بدن نیمه‌جانش در دریا فرورفت. مرد فداکار از دید همگان پنهان شد. جمعیت حاضر متوجه غرق شدن او نشدند و به خیال اینکه صیاد است حتماً خود را نجات داده است به کمک آن سه نفر رفتند که مسافر بودند. زن و 3 دختر پس از بهبودی از محل دور شدند

 

 ناخدا بر روی آب

 عبدالله نوری زاده پسرعمه مرحوم حیدری نژاد بابیان اینکه از حسین یک دختر 7 ساله به نام زهرابه یادگار مانده است گفت:»نیم ساعتی از حادثه گذشته  که بدن حسین بر روی آب قرار گرفته بود و عابران و همکارانش که فکر می‌کردند او خود را نجات داده و به خانه رفته است با دیدن او شوکه شدند ،سریعاً او را از آب بیرون کشیدند و اورژانس را خبر کردند».

 

 جدال دوروزه با مرگ

تیم اورژانس به محل رسیدند متوجه شدند حداقل 45 دقیقه‌ای از غرق شدن او گذشته است، با احیا این مرد میانسال به زندگی بازگشت ولی در بیمارستان مشخص شد او دچار مرگ مغزی شده است.«همسر و فرزند مرحوم، چند روزی برای دیدوبازدید از خانواده‌شان به جاسک رفته بودند و از این اتفاق خبری نداشتند تا اینکه به همسرش گفتیم حال حسین خوب نیست و او در بیمارستان متوجه موضوع شد، لحظات سختی بود ،دو روز حسین با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کرد امید این را داشتیم که حالش بهبود یابد ولی متأسفانه لحظه‌به‌لحظه وضعیت جسمانی‌اش بدتر می‌شد، حتی خانواده خود را آماده کرده بودند برای اهدا عضو که جان افراد دیگری نجات یابد ولی او در عصر پنج‌شنبه گذشته ایست قلبی کرد».

 

 خانه ابدی مرد فداکار

زنده‌یاد حسین حیدری نژاد که در آخرین لحظات توانسته بود همه اعضا خانواده غرق‌شده را از خطر مرگ حتمی نجات دهد عصر جمعه در آرامستان جاسک در کنار قبور خانواده و آشنایانش آرام گرفت.

منبع : صبح ساحل / گزارش : آنا رام

 

 

 

 


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL