نشست هم اندیشی “هرمزگان بیدار”

 

به گزارش هرمزگانی دات نت، نشست هم اندیشی “هرمزگان بیدار” شامگاه پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه، در سالن فرهنگ، فرهنگسرای طوبی بندرعباس به همت یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی “احمد مرادی” با حضور چهره های سیاسی استان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این برنامه آقابان ( احمد مرادی، حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده، شهریار مشیری، محمود رئوفی، محمد صادقی ) به بیان دیدگاههای خود در مورد مشکلات و روند توسعه استان پرداختند و در انتها برنامه پرسش و پاسخ بین حاضرین برگزار شد.

در برنامه پرسش و پاسخ به طور خلاصه حاضرین سوالاتی در مورد ( وضعیت کشتی سازی، نبود سیلوی گندم و عدم کیفیت نان مصرفی مردم، وضعیت کارکنان الومینیوم المهدی، وضعیت مسکن مهر سه راه برق، وضعیت نامناسب بیمارستان های استان، فروچاله های میناب، وضعیت آب شیرین کن و سهمیه استان از این پروژه و … ) مطرح گردید.

عکاس : علی آرمان نژاد / هرمزگانی دات نت

http://s3.picofile.com/file/8286871868/Hormozgani1.jpg

 

گزیده ای از موضوعات مطرح شده در این هم اندیشی / ایسنا خلیج فارس :

احمد مرادی :

خود را موظف به پاسخگوی مشکلات، دغدغه‌ها و انتقادات مردم می‌دانم.

باید فارغ از نگاه و جناح‌بندی‌های سیاسی همگی کنار هم بوده و برای منافع استان گرد هم بیایم و در راستای توسعه استان واحد شویم.

اگر همگی دست به دست هم داده تا سهم خود را برای توسعه استان به کار ببندیم، می‌توانیم سهم هرمزگان را از منافع ملی بگیریم.

هزینه مطالبه گری سخت و محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را به دنبال دارد پس باید هزینه داد تا مردم به جایگاه واقعی‌شان برسند.

ظرفیتی که در هرمزگان وجود دارد در هیچ استانی نیست و با این شرایط نباید حتی یک هرمزگانی بیکار باشد.

در سال 70 معدن فاریاب را با بی‌رحمی از استان هرمزگان گرفتند، سپس معادن بکر حاجی‌آباد را به کرمان بردند و حال به دنبال شهرستان پارسیان هستند.

مناطق آزاد قشم و کیش انگار تعلقی به هرمزگان ندارند، هیچ هرمزگانی در حال حاضر تعلقی به جزیره کیش ندارد و در حال حاضر همان برنامه‌ای که برای کیش پیچیده شد در حال انجام برای قشم است.

خریدار آلومینیوم المهدی هر بار به دنبال بهانه‌ای برای اخراج کارگران است تا با هر پدیده مهر اخراج را روی برگه آن‌ها بزند.

موضوع بازگشت پنجاه‌درصدی مازاد درآمدهای استان که در ابتدا در حرف‌هایم مطرح کردم و موردانتقاد قرار گرفتم به حرف‌های تمامی مسئولین از نماینده ولی‌فقیه در استان تا استاندار تبدیل‌شده است، افزود: هر دولتی به این موضوع پایبند نباشد باید مقابل خدا و افکار عمومی پاسخگو باشد.

 

http://s4.picofile.com/file/8286871892/Hormozgani2.jpg

حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده :

دانشگاه‌های استان باید براساس نیازسنجی مناسب از رشته‌های شغلی در هرمزگان شکل‌گرفته و دانشجو بپذیرند.

نقشه و برنامه مدونی برای آینده استان نداریم و باید کمیته‌های راهبردی مردمی با محوریت صاحب‌نظران و نخبگان فعال شوند و مطالبه گری کنند.

امکانات استان در زمینه توسعه ورزش‌های ساحلی صفر است و برای استانی با داشتن این نوار ساحلی خجالت‌آور است که در ورزش‌های ساحلی حرفی برای گفتن نداشته باشد.

http://s4.picofile.com/file/8286872042/Hormozgani8.jpg

شهریار مشیری :

ملی شدن صنعت نفت، آبادان را از شهری کوچک و بی‌نام‌ونشان به شهری با امکانات رفاهی بسیار خوبی تبدیل کرد، اما پالایشگاه هفتم نفت، فولاد هرمزگان، آلومینیوم المهدی و کشتی‌سازی در بندرعباس هیچ عمران و آبادانی و امکانات رفاهی را به دنبال نداشته‌اند.

آلومینیوم المهدی را تحت عنوان خصوصی‌سازی غارت کردند و در اعتراض به این اتفاق به‌جز آقای مرادی هیچ‌یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین حاضر به امضای اعتراض و حضور در تحصن‌ها کارگری نشدند.

زمانی که در منطقه آزاد قشم بودم متوجه شدم به ستاد انتخاباتی برخی نمایندگان مجلس مبالغ بسیاری را پرداخت کردند و این تنها گوشه کوچکی از مفاسد اقتصادی این منطقه است.

محمود رئوفی :

در کشور هفت منطقه آزاد وجود دارد و تنها دو منطقه آزاد آن مدیران غیربومی دارد که در هرمزگان وجود دارد.

باید سر مطالبات و انتظاراتمان بایستیم و مطالبه کنیم، آن رمان هم دولت کوتاه می‌آید.

باید مجمع نمایندگان فعلی استان و ادوار در این زمینه فعال‌شده و در مسیر توسعه استان به انتقال دغدغه‌ها تلاش کنند.

محمد صادقی :

توازن جمعیت با پیشرفت و توسعه استان متوازن نیست و حتی شرق و غرب استان به‌صورت متوازن توسعه‌نیافته است.

متأسفانه در هرمزگان و به‌ویژه بندرعباس به توسعه القایی رسیده‌ایم مانند حضور صنایع آلومینیوم، فولاد و سایر بنگاه‌های اقتصادی و نباید در این مدل توسعه انتظارات توسعه شهر داشته باشیم.

باید فرآیند رشد را از توسعه جدا کنیم و به دنبال نهادهای دیگر باشیم و سهم خود را از آن‌ها مطالبه کنیم تا شاهد توسعه در هرمزگان باشیم آن‌هم توسعه به معنای حقیقی.

 

http://s2.picofile.com/file/8286872150/Hormozgani11.jpg

http://s4.picofile.com/file/8286872018/Hormozgani7.jpg

http://s3.picofile.com/file/8286871950/Hormozgani4.jpg

http://s5.picofile.com/file/8286872000/Hormozgani6.jpg

http://s1.picofile.com/file/8286872100/Hormozgani10.jpg

http://s4.picofile.com/file/8286872234/Hormozgani13.jpg

http://s5.picofile.com/file/8286872284/Hormozgani15.jpg

http://s2.picofile.com/file/8286872184/Hormozgani12.jpg


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL