درگذشت حسین قدسی نژاد “خواننده گروه مابولیوا”


هرمزگانی دات نت، حسین قدسی نژاد خواننده معروف گروه مامبولیوا متولد سال ۱۳۳۵ در شهر بندرعباس می باشد او در محله سریک متولد شد و توانست در سال‌های ۵۱ و ۵۲ در همکاری با رادیو نخستین کارهای هنری خود را منتشر کند.

مرحوم حسین قدسی نژاد در زمانی که دانش آموز بودند اوایل دهه 50 گروهی تحت عنوان ( وامپیرز) یا خفاشها نامیده می شد را به همراه دوستان خود تشکیل دادند و در رستوران بار فرودگاه بندرعباس به اجرای برنامه می پرداختند.

سپس این گروه با نام جدید لیوا و با نوازندگان جدید کار خود را در رستوران بار فرودگاه بندرعباس توسعه داده و در سطح کشور نیز به موفقیتهای زیادی نایل گشت. اولین اجرا های این گروه در سال ۵۵ که  محلی بود به صورت پاپ منتشر گردید که بعداً آهنگ یار چغلو آن معروف شد لازم به ذکر است که تنظیم این آهنگ و شعر نیز بر عهده خود گروه بود از این گروه دو آلبوم یادگار باقی مانده است.

حسین قدسی نژاد در سال ۶۰ ازدواج کرد و دارای چهار فرزند می‌باشد او مدتی به علت مشکلات کاری و فضای سیاسی کشور مجبور شد از فعالیت های موسیقی کناره گیری کند.

حسین قدسی نژاد ملقب به کارلوس پس سالها سکوت این بار  با گروه مامبولیوا به اجرا پرداخت و با بازخوانی جدید ترانه یارچغلو توانست دوباره  نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد به طوری که در اجرای کنسرت اسفندماه 91 در سالن شهید آوینی بندرعباس ، شور و شعف عجیبی در سالن ایجاد نمود که نشانه قدرت بالای او در اجرای زنده داشت.

حسین قدسی نژاد به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان خلیج فارس منتقل گردید او مدت ۱۳ روز در بیهوشی به سر برد و متاسفانه امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در سن ۶۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

عکاس: امیر مسعود ابری


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL