قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در آسیا با حضور والیبالیست هرمزگانی

هرمزگانی دات نت،  در مرحله ‌نهایی سومین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان زیر ۱۹ سال آسیا دیروز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه تیم والیبال ساحلی الف ایران با ترکیب ابوالحسن خاکی‌زاده والیبالیست هرمزگانی و  علی قربان‌ پسندی با نتیجه دو بر صفر تیم تایلند الف را شکست داد و برای نخستین بار قهرمان آسیا شد.

ملی پوشان والیبالیست کشورمان در دو ست متوالی و با امتیازات ۲۱ بر ۱۵ و ۲۱ بر ۱۸ حریف خود را شکست دادند تا با اقتدار و بدون واگذاری حتی نتیجه یک ست به حریفان، بر روی سکوی نخست قاره کهن آسیا قرار گیرند.

نماینده نخست ایران با پنج برد متوالی به مقام قهرمانی دست یافت. این تیم در مرحله مقدماتی تیم‌های قطر و قزاقستان دو را شکست داد تا به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کند و سهمیه جدول اصلی رقابت‌های جهانی را نیز به دست آورد.

خاکی‌زاده و قربان‌پسندی در مرحله یک چهارم نهایی تیم تایلند سه را از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی نیز نماینده دوم کشور میزبان را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.
در دو دوره گذشته این مسابقات، ایران موفق به کسب مقام سومی شده بود.

تیم ایران با کسب قهرمانی در آسیا مجوز حضور در مسابقات جهانی نیز بدست آورد.

سومین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان و زنان زیر ۱۹ سال آسیا که از ۱۲ تیرماه  در شهر ناخون پاتوم تایلند برگزار گردید.


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL