خاکی زاده ملی پوش هرمزگانی شگفتی ساز رقابتهای قهرمانی والیبال ساحلی آسیا 

تمجید سایت کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC)  از خاکی زاده ملی پوش هرمزگانی والیبال ساحلی ایران 

هرمزگانی دات نت،  سایت کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) در گزارشی به قهرمانی تیم‌های الف ایران در رقابت‌های قهرمانی زیر 19 و 21 سال ساحلی آسیا پرداخت و خاکی‌زاده ملی‌پوش مشترک دو تیم کشورمان را به عنوان بازیکن «شگفت‌انگیز» این رقابت‌ها معرفی کرد.

چهارمین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان زیر 21 سال آسیا از 21 تا 24 تیرماه در تایلند پیگیری شد. تیم والیبال ساحلی الف ایران (ابوالحسن خاکی‌زاده – سینا شوکتی) بعد از پنج برد متوالی عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

همچنین تیم والیبال ساحلی الف زیر 19 سال ایران  از ابوالحسن خاکی‌زاده و علی قربان‌پسندی پیش از این در رقابت‌های قهرمانی آسیا که از 12 تا 15 تیرماه برگزار شد، به مقام نخست دست یافت.

سایت کنفدراسیون والیبال آسیا در گزارشی از این رقابت‌ها، نوشت: ابوالحسن خاکی‌زاده از ایران در هر دو رده سنی زیر ۱۹ و زیر ۲۱ عملکرد خیره کننده داشت و موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

در ادامه این مطلب آمده است:  ایرانی‌ها، خاکی‌زاده و شوکتی با اقتدار، قهرمان زیر 21 سال شدند تا خاکی زاده یک موفقیت مضاعف در تایلند کسب کند، زیرا وی هفته گذشته با علی قربان پسندی قهرمان زیر 19 سال آسیا شده بود.

سایت کنفدراسیون والیبال آسیا همچنین هماهنگی خاکی زاده با شوکتی را شگفت انگیز دانست و نوشت: آنها به خوبی با هم ترکیب شدند تا به والیبال ساحلی ایران کمک کنند که عناوین قهرمانی هر دو رده سنی زیر 19 و 21 آسیا را به دست آورد.

در ادامه این گزارش تاکید شد که ایرانی‌ها استعداد خود را در مرحله نیمه‌نهایی نیز با شکست تیم دوم تایلند نشان دادند. خاکی‌زاده و شوکتی به رغم اینکه در ست نخست دیدار نهایی 21 بر 17 مغلوب تیم میزبان شدند، فرم اصلی خود را برای مبارزه با تیم قدرتمند تایلند یک بازیابی کردند و با شکست حریف در ست‌های دوم و سوم با امتیازهای 28 بر 26 و 15 بر 7 فاتح میدان شدند.

خاکی‌زاده ملی پوش هرمزگانی در گفت‌ وگو با سایت کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: «من از پیروزی دوباره بسیار خوشحالم و در اینجا از AVC و والیبال تایلند برای میزبانی مسابقات تشکر می‌کنم.»

Phichakon بازیکن تایلند یک نیز گفت: مسابقه سختی برابر تیم قدرتمند ایران داشتیم. آنها تاکتیک‌های خوبی دارند. تمام تلاش خود را کردیم تا تیم ایران را شکست دهیم، اما متوجه شدیم که این کار آسان نیست. متاسفانه نتیجه مهمترین مسابقه را از دست دادیم.

همچنین تیم ملی “ب” ایران نیز با ترکیب رضا نقیبی زاده دیگر ملی پوش هرمزگانی و امیر رضا زمانی در مرحله گروهی،  از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

 

منبع : سایت فدراسیون والیبال ایران

 


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL