نشست خبری مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان

 

 

نشست خبری مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان

.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان

.

 

 

به گزارش هرمزگانی دات نت، نشست خبری مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در مورد مسائل مربوط به محیط زیست هرمزگان  صبح پانزدهم تیرماه با حضور خبرنگاران در اداره کل محیط زیست هرمزگان  برگزار گردید .

.

در این جلسه خبری مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان به مشکلات پیرامون محیط زیست استان، طرح های نظارتی این اداره جهت برخورد با آلودگی واحدهای صنعتی و بیمارستانی و همچنین راهکارهای برخورد با مشکل شن های روان  در شرق استان و طرحهای عمرانی که باعث صدمه زدن به محیط زیست می شود و دیگر مسائل مرتبط با حفظ و صیانت از حوزه طبیعت استان و نوار ساحلی و دریا اشاره نمود.

.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست هرمزگان، از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تاریخ 21 تیرماه به شهرستان میناب خبر داد.

وی فرمود : این سفر به درخواست های متعدد مردم شهرستان میناب جهت بیان مشکلات در حوزه دشت میناب و ارائه راهکارها در جهت حل مشکلات مربوط به خشکسالی و بحث فروچاله ها صورت می پذیرد و امیداریم در سفر خانم ابتکار به استان به راهکاری موثر جهت پایان دادن به خشک کردن دشت میناب برسیم تا به دغدغه مردم و دوستداران محیط زیست پایان داده شود.

.

وفادار در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف به چگونگی شهادت دو محیط بان هرمزگانی ( پرویز هرمزی محمد دهقانی ) که در سوم تیرماه در ارتفاعات کوه گنو رخ داده بود اشاره نمود و با بیان اینکه قاتلین این دو محیط بان دستگیر شده اند و پرونده ی آنها در حال بررسی می باشد.

وی همچنین اشاره نمود : که متاسفانه در سازمان محیط زیست استان هرمزگان با کمبود نیروی انسانی مواجهه هستیم و در حال حاضر 47 محیط بان مشغول به کار هستند در حالی که به 279 محیط بان در استان نیاز می باشد این کمبود نیرو کار را جهت نظارت سخت کرده است و با توجه به مشکلات مالی در بحث هزینه سوخت این سختی دوچندان شده است.

وی در ادامه فرمود : با هماهنگی هایی که با شهرداری صورت پذیرفته است یکی از خیابانهای جدید شهر بندرعباس به نام شهدای محیط بان نام گذاری می شود.

.

وفادار در ادامه سخنان خود به مشکلات آلودگی در واحد های صنعتی نیز اشاره نمود و با بیان اینکه بیشترین آلودگی را در بحث نیروگاه بندرعباس داشتیم که با تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه حرارتی که روزانه ۶ میلیون متر مکعب است بخشی از آلودگی غرب بندرعباس برطرف می‌شود.

وی افزود: اکنون سوخت مصرفی این نیروگاه مازوت است که ۴ برابر گاز آلودگی دارد و با توجه به تردد  روزانه ۱۸ هزار وسایل نقلیه سبک و سنگین در جاده غرب بندرعباس به یکی از عوامل اصلی آلودگی تبدیل شده است.

.

وفادار در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: صیانت از محیط زیست تنها برعهده سازمان محیط زیست نمی باشد و دیگر ارگانها هم باید در این راه همیاری و همکاری لازم را داشته باشند، در مورد طرح های عمرانی باید کارهای کارشناسی لازم صورت پذیرد تا به محیط زیست آسیب وارد نشود و این در حالی است که طرح های زیادی در گذشته با توجه به مخالفت محیط زیست اجرا  گردید که در حال حاضر شاهد صدمات آن هستیم .

.

 

مصاحبه و عکس : علی آرمان نژاد / هرمزگانی دات نت

.

 

 

 http://s6.picofile.com/file/8259100118/Hormozgani_2.jpg

http://s7.picofile.com/file/8259100142/Hormozgani_3.jpg


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL