یادداشت “خوشبختانه بیداریم!”

 

http://s7.picofile.com/file/8255791342/Hormozgani_net2_Copy.jpg

http://s7.picofile.com/file/8255791092/Hormozgani_net2.jpg

.

.

 خوشبختانه بیداریم!

.

هرمزگانی دات نت، موضوعِ جداسازی بخشی از خاک هرمزگان مانند بیماری می‌ماند که پزشکش نمی‌داند چطور باید نتیجه را برای خانواده‌اش تشریح کند، خواه مسئله مرگِ بیمار باشد یا اعلام عارضه‌ای لاعلاج و کشدار. هرچه هست این‌که سکوت حاکم بر سیاست‌گذاران استان احتمالا معنایش این باشد که بیمار ناخوش‌احوال است و فقط مانده چطور مسئله را تبیین کنند تا هم وجاهت قانونى خود را حفظ کنند و هم مراقب موقعیت سیاسی و خواست هوادارانشان باشند. حالا این وسط فقط دعا و تنفس مصنوعی مانده که مردم باید یک‌تنه انجام دهند بلکه بیمار به زندگی بازگردد. نمی‌شود فراموش کرد که برخی از همین تصمیم‌سازان استانی در زمینِ هموارِ جلوگیرى از انتزاع چه بادی که بر سینه نینداختند و بازی را رقابت نبردند.

.

.
به نظر می‌آید با به سر آمدن فضای تک‌صدایی سُلطه‌ی رسانه‌های غیرمستقل و گسترش فضای رسانه‌ای مستقل و شهروندمحور، حل‌وفصل مسائل کلانِ هرمزگانِ نوین از دوش مقامات برداشته‌شده و مردم خودشان در تیتر اصلی قرارگرفته‌اند. مردمی که تَکرار می‌کنند بیدارند و مکرر می‌خوانی که هرمزگان بیدار است. این تکرار و اصرار بر بیداری اگرچه معناى عمیق و شکوهمندانه‌ای دارد اما معناى دیگرش هم این‌که اگر گذشتگان‌مان در خوابی عمیق فرو نمی‌رفتند یقیناً مهم‌ترین سرمایه‌هایمان را شبانه از دست نمی‌دادیم و هرمزگان ثروتمندتری داشتیم.

.

.
نسل تازه‌ی هرمزگان نه می‌خواهد خواب بماند و نه در بیداری سکوت کند، بلکه اصرار دارد که نه هرمزگان دیگر آن هرمزگان گذشته است و نه ما ساکت می‌مانیم،

.

#هرمزگان_بیدار_است.

.

.

یادداشت : مرتضا نیک‌نهاد / هرمزگانی دات نت


FOLLOW PAGE JOIN CHANNEL